tirsdag den 19. oktober 2010

En samtale mellem en blomst og en perle

En samtale mellem en blomst og en perleEn dag mødte en funklende smuk og duftende blomst med attraktive farver, en perle som bor langt nede i bunden af havet og som ikke har nogen af disse træk.




Begge gjorde sig bekendte med hinanden.



Blomsten sagde: “Vores familie er stor; roser og tusindfryder er medlemmer af familien; og der er mange andre arter, som er forskellige og talløse. Hver har en særlig duft, udseende osv.”



Pludselig kunne et anstrøg af sorg mærkes på blomsten.



“Intet kan betragtes som sorg i din tale, hvorfor er du så deprimeret?”, spurgte perlen.



“Mennesker behandler os skødesløst; de forklejner os. De dyrker os ikke for vores skyld, men for at få nydelse af vores duft og smukke udseende. De smider os på gaden eller i en affaldsspand, efter at vi er blevet berøvet for vores mest værdifulde besiddelser: glans og duft”, sukkede blomsten.



Og så sagde blomsten til perlen: “Fortæl mig om dit liv! Hvordan lever du? Hvordan har du det med dit liv? Du er begravet i bunden af havet.”

Perlen svarede: “Selvom jeg ikke har nogen af dine særskilte farver og søde dufte, synes mennesker, at jeg er dyrebar. De gør det umulige for at producere mig. De tager på lange rejser, dykker dybt nede i havene, for at finde mig. Det kan forbløffe dig, at vide, at jo længere nede i havet jeg ligger, jo smukkere og mere funklende bliver jeg. Det er det, som hæver min værdi i deres tankegang. Jeg bor i en tyk skal, isoleret i de mørke have. Dog er jeg glad og stolt over at være i en sikker zone, fjern fra lystige og ondsindede hænder og stadig betragter menneskerne mig som værende højst værdifuld.



Ved du hvad blomsten og perlen symboliserer?



Tænk



Tænk



Så vil du se at:



Blomsten er den utildækkede kvinde (som viser sine ynder)



Perlen er den tildækkede kvinde (som skjuler sine skønheder)



Tænk over det!



Det er ironisk at notere, at de misbruger kvindens krop til at sælge alt og hvad som helst under solen, men når det kommer til professionelle miljøer såsom kontoret, bliver kvinder, som ikke klæder sig beskedent på kontoret enten misbilliget, eller også bliver de bare ikke taget seriøst. Kvinder, som derimod, klæder sig beskedent på kontoret, bliver taget seriøst, fordi hendes medarbejdere bliver nødt til at have at gøre med hendes sind, viden og erfaring og ikke blive distraheret af….andre ting.



Langt mere dyrebar end diamanter og perler



The following incident took place when Muhammad Ali’s daughters arrived at his home wearing clothes that were not modest. Here is the story as told by one of his daughters:



Den følgende hændelse fandt sted, da Muhammad ‘Alis datter kom hjem hos ham iført tøj, der ikke var beskedent. Her er historien, som fortalt af en af hans døtre:



Da vi endelig ankom, ledsagede chaufføren min yngre søster, Laila, og mig op til min fars suite. Som sædvanlig, sad han bag døren og ventede på at skræmme os. Vi udvekslede så mange knus og kys, som kunne lade sig gøre på en dag.



Min far kastede et godt blik på os. Derefter satte han mig ned på sit skød og sagde noget, som jeg aldrig vil glemme. Han kiggede direkte i øjnene og sagde: “Hanna, alt det som Gud har gjort værdifuld i denne verden er tildækket og svært at få fat på. Hvor finder du diamanter? Dybt nede i jorden, tildækket og beskyttet. Hvor finder du perler? Dybt nede i bunden af havet, tildækket og beskyttet i en smuk skal. Hvor finder du guld? Langt nede i minen, dækket til med lag og lag af sten. Du må arbejde hårdt for at få dem.”



Han kiggede på mig med seriøse øjne: “Din krop er hellig. Du er langt mere dyrebar end diamanter og perler og du burde også være tildækket.”

Ingen kommentarer:

Send en kommentar