tirsdag den 19. oktober 2010

Analyse af fromhed

Analyse af fromhedHos dyderne og manererne af Salaf, finder vi, at de ville analysere deres fromhed nøje og ville aldrig påstå, at være besiddere deraf. Allâh, den Mest Ophøjede, siger (meningen af): “Regn derfor ikke jer selv for rene (frie for synder). Han ved bedst, hvem der er from.” {53:33}




Allâhs Budbinger (Allâhs fred og velsignelser være med ham) sagde: “Taqwâ er her” og pegede mod sit bryst. [Muslim (16/120, 121) i al-Birr og at-Tirmidhi (8/115) i al-Birr og Ahmad (2/277)]



‘Umar ibn ‘Abdul ‘Azîz (rahimahullâh) plejede at sige: “Ingen kan opnå (værdigheden af)Taqwâ’, førend han besidder hverken handling eller ord, som kan afsløres til hans forlegenhed i enten denne verden eller Det Hinsides. Han blev engang spurgt: “Hvornår når den tilbedende højdepunktet af Taqwâ’?” Han svarede: “Hvis han putter alle sine tanker og hjertelyster på en tallerken og så vandre rundt i markedet, bør han ikke skamme sig over noget som helst der.” Han plejede tit at sige: “Tegnene på Al-Muttaqi (den Gudfrygtige) er at tøjle sig selv fra at tale, ligesom en i Ihrâm tøjler sig selv fra at snakke. Al-Muttaqi skal være en lærd af Sharî’âh, det hele, eller også forlader han taqwâ’ uden at indse det.”



Abû Dardâ (radiyAllâhu ‘anhu) sagde: “Fra fuldstændiggørelse af Taqwâ’ er, at slaven frygter sin Herre (selv) med hensyn til ting, der har vægten af et atom.”



Abû Hurayrah (radhiyAllâhu ‘anhu) blev spurgt om Taqwâ’: Han sagde: “Det er en vej fuld af torne. Den som går på den, skal have ekstrem tålmodighed.”



Sufyân ath-Thawrî (rahimahullâh) sagde: “Vi mødte et folk, der elskede det, da det blev sagt til dem “Frygt Allâh, Den Mest Ophøjede”. I dag oplever man, at folk bliver irriteret over dette.”



En person spurgte Fudhayl ibn ‘Iyâd (må Allâh have barmhjertighed over ham): “Hvilket land, ville du have mig til at bo i?” Fudhayl svarede: “Der er ingen tilknytning imellem dig og nogen nation. Det bedste land for dig, er det land, som hjælper dig med at opnå Taqwâ’.”



Åh bror/søster! Ransag din sjæl! Har du frygtet Allâh som vor Salaf har frygtet Ham? Eller har du ikke kunne opfylde dette? Søg Allâhs tilgivelse, eftersom at al pris tilkommer Ham, Herren af alle verdener.

1 kommentar:

  1. Professionel stavekassette, der kan hjælpe dig med kærlighedsprat for at få din eks-kærlighed tilbage presserende efter afbrydelse / aflevering, selvom din placering synes håbløs! KONTAKT: INFINITYLOVESPELL@GMAIL.COM ER SIKKERHED DEN BEDSTE SPELLKASTER ONLINE OG HANS RESULTAT ER 100% GARANTI ..

    Efter 3 år i et forhold med min kæreste, begyndte min kæreste at gå ud med andre piger og vise mig kold kærlighed, ved flere lejligheder truer han med at gå i stykker med mig, hvis jeg turde spørge ham om hans affære med andre piger, jeg var helt ødelagt og forvirret, indtil en gammel ven af mig fortalte mig om en stavebeslag på internettet DR GREAT, der hjælper mennesker med deres forhold og ægteskabsproblemer ved hjælp af kærlighedens magter, I første omgang tvivlede jeg på, om sådan noget nogensinde eksisterer, men besluttede at give det et forsøg, da jeg kontaktede ham, fortalte han mig alt, hvad jeg havde brug for, og jeg gjorde, og han hjalp mig med at kaste en Love Spell og inden for 28 timer kom min kæreste tilbage til mig og begyndte at undskylde, nu er han stoppet med at gå ud med piger og han er med mig for godt og ægte. Kontakt denne Great spell Caster for dit forhold eller ægteskabsproblem.Her er hans kontakt ..

    RING / WHATSAPP: +2348118829899

    E-mail: infinitylovespell@gmail.com ELLER infinitylovespell@yahoo.com

    BLOG http://infinitylovespell1.blogspot.com

    SvarSlet