tirsdag den 19. oktober 2010

Abû Bakrs kalifat

Abû Bakrs kalifatImâm ‘Ali Ibn al-’Izz al-Hanafi


Den Islâmiske Tro

Sammendraget af ‘Abdul Mun’im Sâlih al-’Ali al-’Izzi

© 2000 Al Attique Publishers

Oprindeligt (på engelsk) taget fra http://islaam.com/Article.aspx?id=566



Oversat til dansk af L. Akaltun



Vi bekræfter, at kalifatet efter Profeten (salla Allâhu ‘alayhi wa sallam) var, først og fremmest, mest fortjenstfuld af Abû Bakr. Vi tror på hans overlegenhed og anciennitet over resten af ummahen.



Dette er vores mening. Dog har ummahen været uenige om naturen af Abû Bakrs kalifatfølge. Var det igennem Profetens ordre eller var det blot et valg?



Hassan al-Basri og en gruppe af Ahlul Hadîth mener, at det skete ved befaling, skønt subtilt og indirekte fra Profeten (salla Allâhu ‘alayhi was-sallam). Nogle af dem har faktisk sagt, at det er bevist igennem teksterne. Imidlertid var der andre iblandt Ahlul Hadîth, al-Mu’tazila og al-ash’ariyya, som har sagt, at det skete igennem valg og samtykke.



Rent faktisk har vi beretninger som tyder på, at Abû Bakrs kalifat blev etableret ved hjælp af befaling fra Profeten (salla Allâhu ‘alayhi was-sallam). En af dem er i Bukhâri, som blev berettet af Jubayr Ibn Mut’im som sagde: “En kvinde kom op til Profeten (salla Allâhu ‘alayhi was-sallam). Han fortalte hende, at hun skulle komme tilbage senere. Hun spurgte: “Hvad hvis jeg kommer og ikke finder dig? (Hun mente i tilfælde af, at han var død)’. Han svarede: “Hvis du ikke finder mig, så gå til Abû Bakr” “. Der er andre beretninger, der støtter denne, som kan siges at være teksten til støtte for hans kalifatfølge.



Så er der hadîthen af Huthayfah Ibn al-Yamman, som beretter at Profeten (salla Allâhu ‘alayhi was-sallam) sagde: “Følg de to som vil komme efter mig; Abû Bakr og ‘Umar.” Traditionalisterne har præserveret denne rapport.



As-Sahihayn har også ahadîth berettet af ‘Â’isha om hendes far. “Den dag Allâhs Budbringer blev syg, kom han hjem hos mig og sagde: “Kald på din far og bror så jeg kan skrive til fordel for Abu Bakr, for Allâh og muslimerne vil ikke acceptere andre end Abû Bakr.”"



Beretningerne om at Profeten (salla Allâhu ‘alayhi was-sallam) foretrak Abû Bakr over andre er velkendte. I en af dem sagde han: “Bed Abû Bakr om at føre bønnerne”.



Troværdige samlinger inkluderer også en anden beretning, som optegner Profeten (salla Allâhu ‘alayhi was-sallam) i at have sagt fra sin prædikestol: “Hvis jeg skulle vælge en ven iblandt jordens folk, ville jeg have valgt Abû Bakr som ven. Lad der ikke være en døråbning i (den store) moské. Luk dem alle, undtagen Abû Bakrs dør.”



Med hensyn til dem som er af meningen, at Profeten (salla Allâhu ‘alayhi was-sallam) ikke udnævnte Abû Bakr som sin kalif, ikke mindst igennem en bevist hadîth, har de argumenterede med beretningen af Ibn ‘Umar, der berettede ‘Umar ibn al-Khattâb, som havende sagt: “Hvis jeg nominerer en efterfølger efter mig, så har en, som er bedre end mig, Abû Bakr, nomineret sin efterfølger. Men hvis jeg ikke nominerer en efterfølger, så har en, som er bedre end mig, Allâhs Budbringer, ikke nomineret sin efterfølger.”



Det som virker sandsynligt, skønt Allâh ved bedst, er at Profeten (salla Allâhu ‘alayhi was-sallam) ikke udstedte nogen skreven forordning i linje med, at Abû Bakr skulle være kalif efter ham. Det havde han hensigt til, men skiftede mening efter at have sagt: “Allâh og muslimerne ville ikke acceptere andre end Abu Bakr.” Dette var faktisk en stærkere måde at udnævne Abû Bakr som efterfølger på.



Profeten (salla Allâhu ‘alayhi was-sallam) lod de troende kende til hans præference af Abû Bakr som sin efterfølger og førte dem til acceptere dette igennem hans forskellige ord og gerninger. Han talte også om sin udnævnelse i gunstige termer, hvorved han udtrykte sin egen tilfredshed. Var hans hentydninger utilstrækkelige til at annoncere hvor hans valg lå, ville han have udtrykt sig klarer og ikke lade der være nogen plads til undskyldninger og tvivl.

5 kommentarer:

  1. Efter at have været i forhold til ham i syv år, brød han op med mig, jeg gjorde alt for at bringe ham tilbage, men alt var forgæves, jeg ville have ham tilbage så meget på grund af den kærlighed jeg har for ham, bad jeg ham om alt Jeg lavede løfter, men han nægtede. Jeg forklarede mit problem til nogen online, og hun foreslog, at jeg hellere skulle kontakte en stavekaster, der kunne hjælpe mig med at stave en stave for at få ham tilbage, men jeg er den type, der aldrig troede på magi, jeg havde intet valg end at prøve det, jeg mailede stavekassen, og han fortalte mig, at det ikke var noget problem, at alt vil være okay inden tre dage, at min ex vender tilbage til mig inden tre dage, han kastede magten og overraskende i den anden dag, det var omkring 4 pm. Min ex kaldte mig, jeg var så overrasket, jeg svarede på opkaldet og alt, hvad han sagde var, at han var så ked af alt, hvad der skete, at han ønskede, at jeg skulle vende tilbage til ham, at han elsker mig så meget. Jeg var så glad og gik til ham, det var sådan, vi begyndte at leve sammen lykkeligt igen. Siden da har jeg lovet, at enhver, som jeg ved, har et forholdsproblem, ville være til hjælp for en sådan person ved at henvise ham eller hende til den eneste virkelige og magtfulde stavekaster, der hjalp mig med mit eget problem, og som er forskellig fra alle de falske derude. Enhver kunne have brug for hjælp fra stavekassen, hans email: sharajasid@gmail.com du kan sende ham en email, hvis du har brug for hans hjælp i dit forhold eller noget. Kan aldrig stoppe med at tale om dig SIR hans e-mail adresse sharajasid@gmail.com Kontakt ham nu for at løse alle dine problemer

    (1) Hvis du vil have din ex tilbage.
    (2) hvis du altid har dårlige drømme.
    (3) Du ønsker at blive forfremmet på dit kontor.
    (4) Du vil have kvinder / mænd til at køre efter dig.
    (5) Hvis du vil have et barn.
    (6) Du vil være rig.
    (7) Du vil binde din mand / kone til at være
    din for evigt.
    (8) Hvis du har brug for økonomisk assistance.
    (9) Urtepleje
    (10) lotteri vinder

    SvarSlet
    Svar
    1. Professionel stavekassette, der kan hjælpe dig med kærlighedsprat for at få din eks-kærlighed tilbage presserende efter afbrydelse / aflevering, selvom din placering synes håbløs! KONTAKT: INFINITYLOVESPELL@GMAIL.COM ER SIKKERHED DEN BEDSTE SPELLKASTER ONLINE OG HANS RESULTAT ER 100% GARANTI ..

      Efter 3 år i et forhold med min kæreste, begyndte min kæreste at gå ud med andre piger og vise mig kold kærlighed, ved flere lejligheder truer han med at gå i stykker med mig, hvis jeg turde spørge ham om hans affære med andre piger, jeg var helt ødelagt og forvirret, indtil en gammel ven af mig fortalte mig om en stavebeslag på internettet DR GREAT, der hjælper mennesker med deres forhold og ægteskabsproblemer ved hjælp af kærlighedens magter, I første omgang tvivlede jeg på, om sådan noget nogensinde eksisterer, men besluttede at give det et forsøg, da jeg kontaktede ham, fortalte han mig alt, hvad jeg havde brug for, og jeg gjorde, og han hjalp mig med at kaste en Love Spell og inden for 28 timer kom min kæreste tilbage til mig og begyndte at undskylde, nu er han stoppet med at gå ud med piger og han er med mig for godt og ægte. Kontakt denne Great spell Caster for dit forhold eller ægteskabsproblem.Her er hans kontakt ..

      RING / WHATSAPP: +2348118829899

      E-mail: infinitylovespell@gmail.com ELLER infinitylovespell@yahoo.com

      BLOG http://infinitylovespell1.blogspot.com








      Professionel stavekassette, der kan hjælpe dig med kærlighedsprat for at få din eks-kærlighed tilbage presserende efter afbrydelse / aflevering, selvom din placering synes håbløs! KONTAKT: INFINITYLOVESPELL@GMAIL.COM ER SIKKERHED DEN BEDSTE SPELLKASTER ONLINE OG HANS RESULTAT ER 100% GARANTI ..

      Efter 3 år i et forhold med min kæreste, begyndte min kæreste at gå ud med andre piger og vise mig kold kærlighed, ved flere lejligheder truer han med at gå i stykker med mig, hvis jeg turde spørge ham om hans affære med andre piger, jeg var helt ødelagt og forvirret, indtil en gammel ven af mig fortalte mig om en stavebeslag på internettet DR GREAT, der hjælper mennesker med deres forhold og ægteskabsproblemer ved hjælp af kærlighedens magter, I første omgang tvivlede jeg på, om sådan noget nogensinde eksisterer, men besluttede at give det et forsøg, da jeg kontaktede ham, fortalte han mig alt, hvad jeg havde brug for, og jeg gjorde, og han hjalp mig med at kaste en Love Spell og inden for 28 timer kom min kæreste tilbage til mig og begyndte at undskylde, nu er han stoppet med at gå ud med piger og han er med mig for godt og ægte. Kontakt denne Great spell Caster for dit forhold eller ægteskabsproblem.Her er hans kontakt ..

      RING / WHATSAPP: +2348118829899

      E-mail: infinitylovespell@gmail.com ELLER infinitylovespell@yahoo.com

      BLOG http://infinitylovespell1.blogspot.com

      Slet
  2. God dag til dig, her er en hurtig påmindelse, bare hvis du har brug for en rigtig stavekontrol for at hjælpe med at genoplive dit smuldrede forhold her er en, der virkelig er alsidig, medfølende og pålidelig, når det kommer til stavning .. Læge Egwali stavning hjemme er den det rigtige valg for dig. Kontakt og forklar ham, og jeg kan forsikre dig om, at resten ville være fuldstændig magi, mit kærlighedsliv var på randen af sammenbrud, indtil jeg bestilte en kærlighedsfrase, jeg er et levende vidne i dag og også bruger jeg dette middel til at lade verden vide af denne store stavelæge, der bragte fred og ro til mit hjem.
    Du når ham ved disse kontakter!

    Whatsapp: +2348122948392
    Couriel: dregwalispellbinder@gmail.com

    SvarSlet
  3. Jeg er så stolt og glad for at være her for at dele dette bemærkelsesværdige vidnesbyrd, vidunderligt og ekstraordinært, jeg kan bare ikke tro, nu er min tidligere mand her hos mig og tigger om alle hans forkerte handlinger og fortæller mig, hvor tom han følte sig hele tiden han var væk, han forlod mig og forårsagede mig så smerte efter en skilsmisse, der fandt sted for 5 måneder siden. Og hele dette mirakel skete umiddelbart efter at jeg kontaktede Dr. Egwali for at få hjælp, jeg er den lykkeligste kvinde i hele verden i dag, jeg vil sige 'at have ham igen ved min side. Det er et mirakel for mig og min familie og evig glæde og lyst. Jeg er så glad nu, og jeg ved ikke, hvor meget jeg skal udtrykke min taknemmelighed og taknemmelighed over for Dr. Egwali. Jeg vil kraftigt anbefale ham, hvis du har brug for øjeblikkelig hjælp, da det er garanteret.
    Send ham en e-mail i dag /dregwalispellhome@gmail.com eller via
    WhatsApp: +2348122948392

    SvarSlet
  4. Hej gutter! Dette er kun rettet mod denne fantastiske staveopsamler, der er efterligningsværdig og også mod Katherine, min bedste ven. Jeg er Donna Burkley, jeg bor i San Francisco Bay, Californien, mit følelsesliv har ændret sig til det bedre siden interventionen. af Egwali præsenteret af en kær ven af ​​mig på det punkt, hvor vi alle troede, det blev gjort omvendt, blev det tilfældet. Tro mig, jeg har været vantro på grund af mine forskellige møder med en række troldmænd og websteder, alt sammen for at bringe min charmerende og sympatiske mand tilbage uden tvivl om, at der skulle være et troværdigt sted. Så kom Kathy med Dr. Egwalis artikel, og efter forbøn med lægen var pausen en helt anden oplevelse og en ny pose kærlighed til mig og børnene. I dag har vi giftet os igen og boet vidunderligt, nu kan jeg komfortabelt kalde mig en sand troende, fyre der kunne forestille sig, at han ville komme tilbage, endnu en gang tak Dr. mere nåde til dine albuer Vær ikke genert, din kan også være. en undtagelse .. Dette er dine kontakter. Whatsapp: +2348122948392 / Mail: dregwalispellbinder@gmail.com

    SvarSlet