tirsdag den 19. oktober 2010

Ahâdîth om istiwâ’

Ahâdîth om istiwâ’



Mu’âwiyah bin al-Hakâm as-Salmi sagde: “Jeg havde en slavepige, som plejede at vogte får for mig. En dag opdagede jeg, at en ulv havde dræbt en af hendes får og da jeg er en mand iblandt Âdams børn og jeg bliver vred som de bliver vred, gav jeg hende en lussing. Derefter gik jeg til Profeten (salla Allâhu ‘alayhi was-sallam), som lagde eftertryk på alvorligheden af min handling. Jeg sagde: “O Allâh’s Budbringer, bør jeg ikke sætte hende fri?”. Han sagde: “Bring hende til mig.”. Han spurgte hende: “Hvor er Allâh?”. Hun svarede: “Han er over himlene.” Han spurgte hende: “Hvem er jeg?”. Hun svarede: “Du er Allâh’s Budbringer.” Profeten sagde derefter: “Sæt hende fri, for hun er en troende.” [Muslim, Abû Dâwûd og an-Nasâ'i]



Jâbir ibn ‘Abdillâh sagde: “Allâh’s Budbringer sagde i sin tale på ‘Arafah-dagen: “Har jeg overbragt (budskabet)?”. De sagde: “Ja.”. Imedens han løftede sin finger mod himlen og derefter pegede mod dem, sagde han: “O Allâh bær vidne for mig “. [Muslim]



Abû Hurayrah (radhiyAllâhu ‘anhu) sagde at Profeten (salla Allâhu ‘alayhi was-sallam) sagde: “Engle stiger ned fra og op til Himlen på skift, nogle om natten, nogle om dagen, og de samles alle ved Fajr og ‘Asr-bønnerne. De som har været med dig i nattens løb, stiger op til Allâh, hvor Han spørger dem (og Han kender svaret bedre end dem): “Hvordan har du efterladt Mine slaver?”. De svarer: ” Vi forlod dem imedens de bad og kom til dem imedens de bad.” [Al-Bukhâri, Muslim]



‘Abdullâh ibn Amr ibn al-As berettede at Budbringeren (salla Allâhu ‘alayhi was-sallam) sagde: ” Allâh skænker barmhjertighed til den barmhjertige. Vær barmhjertig overfor dem som er på jorden og så vil Ham, som er fis-samâ (over Himlen) være barmhjertig overfor dig.” [Abû Dâwûd og at-Tirmidhi]



Anas sagde at Zaynab bint Jahsh (Profetens kone) plejede, på stolt vis, at sige til Profetens (salla Allâhu ‘alayhi wa-sallam) koner: “Jeres familier gav jer i ægteskab, men Allâh gav mig i ægteskab (til Hans Budbringer) oven fra de syv himle.” Hun plejede også at sige: ” Allâh gav mig i ægteskab fis-samâ (oven fra himlene)”. I en anden beretning af denne hadîth sagde hun til Profeten (salla Allâhu ‘alayhi was-sallam): ” Ar-Rahmân gav mig i ægteskab til dig fra oven fra Sin Trone.” [al-Bukhâri]



Abû Sa’îd sagde at Allâh’s Budbringer (salla Allâhu ‘alayhi was-sallam) sagde: “Stoler I ikke på mig, når Den fis-samâ (oven over himlene) stoler på mig? Åbenbaring kommer til mig dag og nat.” [Al-Bukhâri og Muslim]



Abû Hurayrah berettede at Allâh’s Budbringer (salla Allâhu ‘alayhi was-sallam) : “Ved Ham i Hvis hænder min sjæl ligger; der er ikke en mand som kalder sin kone til sin seng, hvorefter hun afviser (ham), at Den som er fis-samâ (over himlene) bliver vred på hende, indtil hendes mand er tilfreds med hende igen.” [Muslim]



Abû Hurayrah berettede at Profeten (Salla Allâhu ‘alayhi was-sallam) sagde: ” Engle er med den døende mand. Hvis han var en retskaffen mand vil de sige: “O retskafne sjæl som var i den retskafne krop, kom ud (af kroppen). Tag imod de gode nyheder af Rawh (hvile) og Rayhân (forsyning) og en Gud som ikke er vred.” Dette vil gentagne gange siges til sjælen indtil at den kommer ud (af sin krop). Derefter vil den stige op til himlen. Derefter vil der blive spurgt om tilladelse for at den (sjælen) kan komme ind. Et spørgsmål vil blive stillet: ” Hvem er dette?” Svaret vil lyde: ” Den og den (navnet vil nævnes).” Han vil blive hilst med sætningen: “Velkommen O rene sjæl”. Dette vil gentages til den (sjælen) når den himmel Allâh er over.” [Ahmad, Ibn Mâjah]



Abû Hurayrah at Budbringeren (salla Allâhu ‘alayhi was-sallam) sagde: “Enhver som donerer ligheden af en daddel, af det som blev tjent på retskaffen vis- og kun godt stiger op til Allâh- vil Allâh accepterer (velgørenheden) med Sin Højre og forøge det, indtil at det bliver til et bjerg.” [Al-Bukhâri]



Abû Mûsâ al-Ash’ari berettede at Budbringeren (salla Allâhu ‘alayhi was-sallam) sagde: ” Allâh sover ikke og Han bør ikke. Han sænker Qist (retfærdighed) og rejser det op. Nattens gerninger stiger op til Ham inden dagen. Hans slør er Lys, hvis han afdækker det, vil lyset af hans ansigt brænde alt hvad synet når.” [Muslim]



Abû Sa’îd al-Khudri sagde at Budbringeren (salla Allâhu ‘alayhi was-sallam) sagde: “Allâh accepterer velgørenheden af slaven, hvis det blev indsamlet fra tilladelige midler og Allâh accepterer ikke andet end godt. Han accepterer dadlen (givet til velgørenhed) og forøger det indtil at Han får det til at ligne et bjerg.” [Adh-dhahabi i al-Ulûw]



Abû Hurayrah berettede at Budbringeren (salla Allâhu ‘alayhi was-sallam) sagde: “Allâh har engle, rejsende på jorden, sammen med de som nedskriver folks gerninger. Hvis de finder folk, som er i en tilstand af ihukommelse af Allâh (i en forsamling), vil de (englene) sige til hinanden: “Kom for det du ledte efter.” Så de samles rundt om dem. Når de (i forsamlingen) spreder sig, stiger de (englene) op til Himlen, hvorefter Allâh siger: “Hvad efterlod du min slave lave?”. De vil sige: ” Vi forlod dem imedens de takkede, lovprisede og ihukom dig.” Han (Allâh) vil sige: ” Så de Mig?”. De (englene) vil sige: “Nej.” Han vil derefter sige: “Hvordan vil det så være hvis de så Mig?”. De ville så sige: “Så ville de takke, lovprise og ihukomme dig endnu mere.” Han ville spørge: “Hvad søger de?”. De ville sige: “De søger Paradis.” Han ville sige: “Hvad hvis de så det (Paradis)?”. De ville så sige: “Hvis de så det, ville de søge det endnu mere og være endnu mere ivrige efter det.” Derefter ville Han spørge: “Hvad søger de tilflugt fra?”. De ville sige: “De søger tilflugt fra Ilden (Helvede).” Han ville så sige: “Hvad hvis de så det?” De ville svare: Hvis de så det ville de være endnu mere flygtende og søge tilflugt fra det og frygte det endnu mere.” Derefter ville Han sige: “Jeg bærer jer som vidner at Jeg har tilgivet dem.” De ville sige: “Den og den, synderen, var kun sammen med dem, fordi han havde brug for noget.” Han ville så sige: “De er selskabet hvis publikum ikke har det elendigt med at ledsage dem (dette vil siges to gange).” [al-Bukhâri og Muslim]



Nogle af Profetens (salla Allâhu ‘alayhi was-sallam) ledsagere fortalte Ibn ‘Abbâs at de en nat, imedens de sad med Profeten (salla Allâhu ‘alayhi was-sallam), så en flammende stjerne falde ned. Han sagde: “Hvad var det I plejede at sige, hvis noget som dette faldt ned?” De sagde: “Vi plejede at sige, at enten blev en stor mand født, eller også døde han.” Han sagde: “De (stjernerne) falder ikke for fødslen eller døden af nogen, rettere (er det som sker, er) når Allâh bestemmer en ting, bliver de engle som bærer Tronen, fulde af lovprisning. De i den næste himmel (nedenunder) priser Allâh til prisen spreder sig til den nederste himmel. De som er tættest på de som bærer Tronen vil spørge: “”Hvad sagde Jeres Herre?” De ville så fortælle dem hvad Allâh har bestemt. De som er i de lavere himler fortsætter med at spørge de som er i himlen op over dem, indtil at det når den nederste himmel. Derefter hører al-Jinn hvad der bliver sagt og viderefører det til deres tro undersåtter (af mennesker). Derfor, hvad end de (al-Jinn) siger og det så går i opfyldelse, kommer fra sandheden, men de fordrejer og tilføjer (til sandheden).” [Muslim]



Anas berettede, at Allâh’s Budbringer (salla Allâhu ‘alayhi was-sallam) plejede at løsne (tøj) og vise sine skuldre når det regnede og sige: “Det (regnen) er lige kommet (ned) fra sin Herre.” [Muslim]



En mand sagde til Ibn ‘Abbâs, at han finder ting i Qur’ânen, som forvirrer ham. Ibn ‘Abbâs spurgte om det var afvisning (af Qur’ânen). Han sagde: “Nej, jeg er bare forvirret.” Ibn ‘Abbâs sagde: “Så fortæl om hvad det var der forårsagede forvirringen.” Manden sagde: “Jeg hører at Allâh har sagt… og så nævner han nogle âyât, til han når Allâh’s udtalelse: “Sandelig i dette er der er en lære, for den der frygter (Gud). Er I mon vanskeligere at skabe end himmelen, som Han opførte? Han har ophøjet dens hvælv og gjort den fuldkommen. Og Han formørkede dens nat og lod dens dagslys fremgå (af den).” [79:27- 30]



Manden sagde at denne âyah omtaler skabelsen af Himlen før Jorden. Derefter sagde han (manden) at Allâh siger i en anden âyâh:



“Og frels dem fra alle onde ting. Og dem du frelser fra de onde ting på den dag har du visselig vist barmhjertighed. Dette er den mægtige triumf. Der skal sandelig råbes til de vantro: Allâh’s had var visselig større, da I blev kaldt til troen og blev vantro end jeres had (i dag).” [40:10-11]



Så han omtaler skabelsen før Jorden før Himlen. Derefter sagde Ibn ‘Abbâs: ” Hvad angår Hans udtalelse: “Eller er Himlen som Han har opført? “Han har ophøjet dens hvælv og gjort den fuldkommen.” Han skabte Jorden på to dage før Himlene. Derefter steg (Istiwa) Han ovenover og skabte (de syv himle) på to dage til. Derefter steg Han ned til Jorden og gjorde det beboeligt, forsynede det med vand og planter.” [Al-Bukhâri]



Profeten (salla Allâhu ‘alayhi was-sallam) sagde: “Allâh siger: ” Jeg er præcis som Min slave tænker om mig og Jeg er med Ham hvis han husker Mig. Hvis han husker Mig i sig selv, husker Jeg ham i Mig selv og hvis han husker Mig i en gruppe, husker Jeg ham i en gruppe der er bedre end dem. Hvis han nærmer sig Mig med et spændevidde, nærmer Jeg Mig ham med en alen. Hvis han nærmer sig Mig med en alen, nærmer Jeg Mig ham med to udstrakte hænder og hvis han kommer til mig gående, kommer Jeg til ham løbende.” [Al-Bukhâri]



Salmân al-Fârsi sagde at Allâh’s Budbringer (salla Allâhu ‘alayhi was-sallam) sagde: “Jeres Herre er Genert og Den Mest Gavmilde. Han er Genert hvis Hans slave løfter sine hænder til Ham, i bøn, og aflevere dem tomme, uden noget i dem.” [Abû Dâwûd].



Qatâdah ibn an-Nu’mân hørte Profeten (salla Allâhu ‘alayhi was-sallam) sige: “Da Allâh blev færdig (med arbejdet af) skabelsen, steg Han på Sin Trone.” [Abû Bakr al-Khallâl i As-Sunnah]



Abû Hurayrah berettede at Profeten (salla Allâhu ‘alayhi was-sallam) sagde: “Enhver som troede på Allâh, Hans Budbringer, etablerede bøn og fastede Ramadhân, vil have en ret over Allâh, at Han lader dem komme ind i Paradis, om han (slaven) førte Jihâd for Allâh’s skyld eller sad i sit fødested.” De sagde: “O Allâh’s Budbringer, skal vi viderebringe disse gode nyheder til folket?” Han sagde: “I Paradis er der hundrede grader som Allâh har forberedt for al-Mujâhideen (som drog ud) for Hans skyld; (afstanden) imellem hver to grader er som det der er imellem Himlene og Jorden. Hvis du beder Allâh, så bed Ham om Al-Firdaws, for det er i midten af Paradis i den øverste (del af) Paradis og over den er Tronen af Den Evige Barmhjertige. Fra den (Tronen af Den Evige Barmhjertige) strømmer Paradis’ floder.” [Al-Bukhâri]

4 kommentarer:

  1. Efter at have været i forhold til ham i syv år, brød han op med mig, jeg gjorde alt for at bringe ham tilbage, men alt var forgæves, jeg ville have ham tilbage så meget på grund af den kærlighed jeg har for ham, bad jeg ham om alt Jeg lavede løfter, men han nægtede. Jeg forklarede mit problem til nogen online, og hun foreslog, at jeg hellere skulle kontakte en stavekaster, der kunne hjælpe mig med at stave en stave for at få ham tilbage, men jeg er den type, der aldrig troede på magi, jeg havde intet valg end at prøve det, jeg mailede stavekassen, og han fortalte mig, at det ikke var noget problem, at alt vil være okay inden tre dage, at min ex vender tilbage til mig inden tre dage, han kastede magten og overraskende i den anden dag, det var omkring 4 pm. Min ex kaldte mig, jeg var så overrasket, jeg svarede på opkaldet og alt, hvad han sagde var, at han var så ked af alt, hvad der skete, at han ønskede, at jeg skulle vende tilbage til ham, at han elsker mig så meget. Jeg var så glad og gik til ham, det var sådan, vi begyndte at leve sammen lykkeligt igen. Siden da har jeg lovet, at enhver, som jeg ved, har et forholdsproblem, ville være til hjælp for en sådan person ved at henvise ham eller hende til den eneste virkelige og magtfulde stavekaster, der hjalp mig med mit eget problem, og som er forskellig fra alle de falske derude. Enhver kunne have brug for hjælp fra stavekassen, hans email: sharajasid@gmail.com du kan sende ham en email, hvis du har brug for hans hjælp i dit forhold eller noget. Kan aldrig stoppe med at tale om dig SIR hans e-mail adresse sharajasid@gmail.com Kontakt ham nu for at løse alle dine problemer

    (1) Hvis du vil have din ex tilbage.
    (2) hvis du altid har dårlige drømme.
    (3) Du ønsker at blive forfremmet på dit kontor.
    (4) Du vil have kvinder / mænd til at køre efter dig.
    (5) Hvis du vil have et barn.
    (6) Du vil være rig.
    (7) Du vil binde din mand / kone til at være
    din for evigt.
    (8) Hvis du har brug for økonomisk assistance.
    (9) Urtepleje
    (10) lotteri vinder

    SvarSlet
    Svar
    1. Professionel stavekassette, der kan hjælpe dig med kærlighedsprat for at få din eks-kærlighed tilbage presserende efter afbrydelse / aflevering, selvom din placering synes håbløs! KONTAKT: INFINITYLOVESPELL@GMAIL.COM ER SIKKERHED DEN BEDSTE SPELLKASTER ONLINE OG HANS RESULTAT ER 100% GARANTI ..

      Efter 3 år i et forhold med min kæreste, begyndte min kæreste at gå ud med andre piger og vise mig kold kærlighed, ved flere lejligheder truer han med at gå i stykker med mig, hvis jeg turde spørge ham om hans affære med andre piger, jeg var helt ødelagt og forvirret, indtil en gammel ven af mig fortalte mig om en stavebeslag på internettet DR GREAT, der hjælper mennesker med deres forhold og ægteskabsproblemer ved hjælp af kærlighedens magter, I første omgang tvivlede jeg på, om sådan noget nogensinde eksisterer, men besluttede at give det et forsøg, da jeg kontaktede ham, fortalte han mig alt, hvad jeg havde brug for, og jeg gjorde, og han hjalp mig med at kaste en Love Spell og inden for 28 timer kom min kæreste tilbage til mig og begyndte at undskylde, nu er han stoppet med at gå ud med piger og han er med mig for godt og ægte. Kontakt denne Great spell Caster for dit forhold eller ægteskabsproblem.Her er hans kontakt ..

      RING / WHATSAPP: +2348118829899

      E-mail: infinitylovespell@gmail.com ELLER infinitylovespell@yahoo.com

      BLOG http://infinitylovespell1.blogspot.com












      Professionel stavekassette, der kan hjælpe dig med kærlighedsprat for at få din eks-kærlighed tilbage presserende efter afbrydelse / aflevering, selvom din placering synes håbløs! KONTAKT: INFINITYLOVESPELL@GMAIL.COM ER SIKKERHED DEN BEDSTE SPELLKASTER ONLINE OG HANS RESULTAT ER 100% GARANTI ..

      Efter 3 år i et forhold med min kæreste, begyndte min kæreste at gå ud med andre piger og vise mig kold kærlighed, ved flere lejligheder truer han med at gå i stykker med mig, hvis jeg turde spørge ham om hans affære med andre piger, jeg var helt ødelagt og forvirret, indtil en gammel ven af mig fortalte mig om en stavebeslag på internettet DR GREAT, der hjælper mennesker med deres forhold og ægteskabsproblemer ved hjælp af kærlighedens magter, I første omgang tvivlede jeg på, om sådan noget nogensinde eksisterer, men besluttede at give det et forsøg, da jeg kontaktede ham, fortalte han mig alt, hvad jeg havde brug for, og jeg gjorde, og han hjalp mig med at kaste en Love Spell og inden for 28 timer kom min kæreste tilbage til mig og begyndte at undskylde, nu er han stoppet med at gå ud med piger og han er med mig for godt og ægte. Kontakt denne Great spell Caster for dit forhold eller ægteskabsproblem.Her er hans kontakt ..

      RING / WHATSAPP: +2348118829899

      E-mail: infinitylovespell@gmail.com ELLER infinitylovespell@yahoo.com

      BLOG http://infinitylovespell1.blogspot.com

      Slet
  2. Jeg føler mig så glad i dag, fordi jeg er en del af dem, der glæder sig alt sammen på grund af den hjælp, DR WALE har givet mig for at få min mand tilbage. Jeg har været gift i 7 år, og det har været så forfærdeligt, fordi min mand snydede på mig og søgte en skilsmisse. Men da jeg stødte på DR WALE WhatsApp-nummer +2347054019402 på internettet sendt af en dame, besluttede jeg at komme i kontakt med ham, og jeg forklarede min situation for ham og søgte derefter hans hjælp, men til min største overraskelse fortalte han mig, at han hjælp mig med min sag, for der er ikke noget problem uden en løsning. han fortalte mig, hvad jeg skulle gøre, som jeg gjorde, og han arbejdede for mig, og min mand vendte tilbage til dig efter 3 dage, som han lovede. Her fejrer jeg, fordi min mand er hjemme og virkelig nyder mit ægteskab, og hvad en stor fest. Jeg vil fortsætte med at vidne på internettet, fordi DR WALE virkelig er en hjælper, som Gud har sendt for at hjælpe os alle. Hvorfor ikke kontakte DR WALE nu, hvis du står over for nogen udfordringer i dit forhold. Du kan kontakte ham den
    e-mail-adresse: drwalespellhome@gmail.com
    WhatsApp: +2347054019402

    SvarSlet
  3. God dag til dig, her er en hurtig påmindelse, bare hvis du har brug for en rigtig stavekontrol for at hjælpe med at genoplive dit smuldrede forhold her er en, der virkelig er alsidig, medfølende og pålidelig, når det kommer til stavning .. Læge Egwali stavning hjemme er den det rigtige valg for dig. Kontakt og forklar ham, og jeg kan forsikre dig om, at resten ville være fuldstændig magi, mit kærlighedsliv var på randen af sammenbrud, indtil jeg bestilte en kærlighedsfrase, jeg er et levende vidne i dag og også bruger jeg dette middel til at lade verden vide af denne store stavelæge, der bragte fred og ro til mit hjem.
    Du når ham ved disse kontakter!

    Whatsapp: +2348122948392
    Couriel: dregwalispellbinder@gmail.com

    SvarSlet